20200703_114802.jpg

mijn kleur 

wat mij kleur geeft, wat mij eigen maakt

Tanaïs Verbist

Wat mij kleurt is vast de nieuwsgierigheid waarmee ik de wereld rondom mij ontmoet, en de speelsheid die daarmee gepaard gaat. Als kind kon ik al lange tijd staan kijken naar iets wat mijn aandacht trok. In gedachten verzonken over indrukken en bedenkingen. Opgaand in verwondering.

 

Zelden kon ik aan de verleiding weerstaan dingen te gaan onderzoeken. Ik wilde graag begrijpen hoe iets in elkaar zat. Wat ik ermee kon. Het liefst stak ik daarbij de handen uit de mouwen. Het opvolgen van handleidingen was niet echt aan mij besteed. Ik ontdekte liever zelf mogelijkheden. Het is in het hanteren, het uitproberen, het slagen en misschien vooral het mislukken, dat ik een rijkdom aan informatie verwerkte. En ontelbare zinvolle ervaringen opdeed.

Wanneer ik voor een vraagstuk stond dat minder tastbaar was, zocht ik ook daar naar een creatieve uitweg. Een situatie die ik moeilijk kon begrijpen. Een aangrijpende gebeurtenis. Ik droomde weg over hoe mensen in elkaar zaten, of doordacht hoe een situatie zich ontwikkeld had. Vooral wanneer iets mij diep raakte, greep ik spontaan naar beeldend materiaal om indrukken te verwerken. Zo probeerde ik iets van mijn beleving in beeld te vatten en te doorwerken.

 

Nu ik erop terugkijk is het ervaringsgericht handelen en experimenteren iets dat vandaag nog steeds centraal staat in mijn beeldend werk. Ik laat me blijvend verrassen door de creatieve uitkomst. 

 

Dat speelse zoeken en ervaren van mogelijkheden wens ik met jong en oud te delen. Of het je nu gaat om plezier ervaren, je ontplooien, verbinding voelen of uitdagingen doorwerken. Ik neem je graag mee in verkenning, beleving, creatie en verwondering. En sta je bij in jouw persoonlijke proces.

Opleiding:

  • Wegwijs met Wijze Kinderen (Hoogbloeier Gifted Academy)

  • Ouders begeleiden naar afgestemd opvoeden (Jürgen Peeters)

  • Geweldloze communicatie (Blabla, Huis voor Verbinding)

  • Healing trauma with guided drawing (Institute for Sensorimotor Art Therapy)

  • Psychoanalytische psychotherapie (UGent)

  • Natuurlijk tuinieren / Permacultuur (Yggdrasil)

  • Keramiek (HABK)

  • Bachelor Creatieve therapie: Beeldende therapie (PXL Hasselt)

  • Bachelor Secundair Onderwijs: Plastische Opvoeding + Informatica (KdG Antwerpen)

 

Werkervaring:

  • Zelfstandige praktijk voor psychotherapie en beeldend therapie (Sinds 2012)

  • Belevingsateliers + Ont-moetingsatelier (in eigen praktijk)

  • Open atelier voor volwassenen (in eigen praktijk)

  • Belevingsateliers + Outdoor Learning (De Toverwijzer, Methodeschool Tienen)

  • Psychodynamische behandeling van volwassenen met persoonlijkheidsmoeilijkheden (UPC KULeuven + PCGS + Sint-Annendael Diest)

  • Beeldende groepstherapie voor volwassenen geraakt door kanker (BOfort +
    Red Pencil Europe)

  • Gastdocent en externe scriptiebegeleider beeldende therapie (PXL Hasselt)

  • Leerkracht Plastische Opvoeding (Miniemeninstituut Leuven)

Vereniging:

  • Geregistreerd lid van de Belgische Vereniging voor Creatieve Therapie (BVCT-ABAT VZW)

  • Full Individual Member of the European Federation for Art Therapy (FI180005, EFAT IVZW)

  • Lid van het Netwerk Afgestemd Opvoeden (Netwerk AO)